Ponadczasowe klasyki na zimową aurę od Timberland, czyli buty które były, są i zawsze będą na topie!

0
1030
Ponadczasowe klasyki na zimową aurę od Timberland, czyli buty które były, są i zawsze będą na topie!

Na początku XX wieku, Nathan Swartz rozpoczął pracę w charakterze czeladnika w jednej z fabryk butów w Bostonie. Dzięki dużemu zaangażowaniu w wykonywane obowiązki, sukcesywnie poznawał kolejne etapy produkcji obuwia, powoli wspinając się po szczeblach  kariery. Zdobywane przez lata wiedza i doświadczenie, pozwoliły skromnemu szewcowi stworzyć firmę, której produkty w niedługim czasie stały się wzorem do naśladowania dla innych przedsiębiorstw z branży obuwniczej. Tak narodziła się marka Timberland, która dziś uchodzi za jedną z najbardziej znanych firm odzieżowych na całym świecie.

Od szeregowego pracownika do dyrektora

Nathan Swartz przez wiele lat ciężko pracował w fabryce przy wyrabianiu butów. Jego ciężka praca się opłaciła – w 1952 roku udało mu się wykupić połowę udziałów w fabryce The Abington Shoe Company. Niespełna trzy lata później, Swartz miał już w rękach całość udziałów firmy. Od tego momentu, przedsiębiorstwo zaczęło się intensywnie rozwijać. Swartz zatrudnił do pracy swoich dwóch synów – Sidneya i Hermana, którzy razem z nim wytwarzali buty jedynie na zlecenie – w tamtych czasach, firma była nieduża.

Innowacyjne rozwiązanie

Rok 1965 był bez wątpienia przełomowym momentem dla wówczas niewielkiej firmy Swartza. To właśnie wtedy właściciel fabryki, z pomocą swoich synów wynalazł innowacyjny sposób łączenia cholewki z podeszwą. Ten rewolucyjny pomysł spowodował, że kilka lat później na rynku pojawiły się pierwsze, nieprzemakalne buty. Na czym polegało rozwiązanie Swartzów? W wymyślonej przez nich konstrukcji buta, w pierwszym etapie cholewka była wtłaczana w podeszwę, zaś dopiero później łączona z nią za pomocą mocnych szwów. Dzięki wprowadzeniu w życie tej innowacji, buty stały się zdecydowanie bardziej funkcjonalne. Dodatkowo, udało się obniżyć koszty produkcji obuwia, co poskutkowało tym, że firma Swartza zaczęła przynosić większe zyski.

Z ojca na synów

Trzy lata po wymyśleniu innowacyjnej cholewki, Nathan Swartz odszedł na emeryturę, zostawiając firmę pod okiem dwóch synów. Młodzi spadkobiercy rodzinnego biznesu, przenieśli firmę do New Hampshire, gdzie rozpoczęli próby wyprodukowania pierwszego, wodoszczelnego obuwia. W końcu ich ciężka praca przyniosła efekty. W 1973 roku, zaprezentowali światu pierwsze, odporne na wodę buty Timberland. Ich nowatorski produkt szybko zyskiwał na popularności. Pierwsze egzemplarze wodoszczelnego obuwia powędrowały do robotników, pracujących w trudnych warunkach. Chętnie kupowali je także studenci.

Buty Timberland – klasyczne obuwie nieprzemakalne

Wodoodporny but wymyślony przez braci Swartz zyskał dwa, odnoszące się do wyglądu obuwia przydomki – „Drwal” oraz „Żółty”. Obuwie bardzo szybko zyskało wielu zwolenników, co było zasługą nie tylko bardzo dobrej jakości obuwia, ale też skutecznej kampanii reklamowej w magazynie „New Yorker”. Z czasem buty trafiły do popularnych sieciówek – Lord & Taylor oraz Bergdorf Goodman. Natomiast od 1978 roku, firma zaczęła funkcjonować pod nazwą The Timberland Company.

Timberland Premium 6 Inch – flagowy model

Do dziś kultowe „Drwale”, czyli model Timberland Premium 6 Inch to flagowy produkt marki i najbardziej rozpoznawane buty zimowe Timberland na świecie. Klasyczny fason, który można znaleźć w tym sklepie: https://www.eobuwie.com.pl/timberland.html, od lat zyskuje zwolenników zarówno wśród miłośników solidnie wykonanego obuwia, jak i wśród celebrytów – gwiazd sportu i show-biznesu. Buty Timberland zaczęli nosić artyści hip-hopowi, przez co obuwie zdobyło wielu zwolenników wśród fanów tego rodzaju muzyki. W niedługim czasie, w sprzedaży pojawiły się również buty Timberland… na szpilce. W tym modelu, m.in. Beyonce i Jennifer Lopez wystąpiły w swoich teledyskach.

Buty zimowe Timberland – solidne obuwie na lata

Buty Timberland od lat nie tracą na jakości. Firma wypuszcza na rynek solidne obuwie, wykonane z najwyższej klasy materiałów. Nic więc dziwnego, że często jest nagradzana za takie podejście do produkcji. W 2008 roku, magazyn „Moda i styl” przyznał jej nagrodę w kategorii „Moda męska dzienna”. Innego wyróżnienia doczekała się dwa lata później, za działalność proekologiczną, a było to drugie miejsce w klasyfikacji Climate Counts. W Polsce, buty Timberland są dostępne od 2002 roku. Wtedy właśnie marka wkroczyła do Polski, otwierając sieć sklepów w największych miastach. Punktów sprzedaży tych ponadczasowych butów stale przybywa.

Artykuł sponsorowany.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ