Skąd czerpać pomysły na wpisy na blogu?

0
302
blog

Prowadzenie własnego bloga to jedno z głównych narzędzi content marketingu i Search Engine Optimalization, czyli SEO. Dzięki interesującym wpisom jesteśmy w stanie przyciągnąć do siebie, a szczegółowej mówiąc do swojej strony czy sklepu internetowego. Dobrze prowadzony blog, który posiada dużo dobrej jakości treści sprawi, że linki do takiej witryny będą pokazywały się wyżej w wynikach wyszukiwania Google. W ten sposób jesteśmy w stanie zadbać o lepsze wyniki organicznego wyszukiwania. Skąd czerpać pomysły na ciekawe wpisy? Przekonajmy się!

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/wpis-na-blogu-skad-brac-na-prawde-dobre-pomysly/ 

Dobrze prowadzony blog, czyli skąd czerpać inspirację na ciekawe wpisy?

Najlepsze wskazówki dla blogerów jesteś w stanie znaleźć u Neila Patela (neilpatel.com/blog). Warto je zapoznać się z jego radami i stosować je w praktyce. Patel jest jednym z najlepszych ekspertów, jeżeli chodzi o content marketing. Patel pokazuje, jak używać narzędzia, które znajduje się na jego witrynie i przenieść jego działania na swoją stronę.

Przydatne narzędzie do szukania pomysłów 

Postawmy sobie taki przykład: ,,Szukamy pomysłu na wpis na naszego bloga’’. W takim przypadku wpisujemy w Ubersuggest zwrot: „wpis na blogu”. Następnie sprawdzamy jakie popularne artykuły w sieci zawierają wpisaną wcześniej frazę. Przewijamy stronę w dół, aż do części ,,Pomysły na treści’’.

W zakładce „Pomysły na treści” możemy znaleźć:

  • adresy stron, 
  • szacunkową liczbę odwiedzin jakie mogą wygenerować, 
  • linki zwrotne do tych witryn oraz liczbę udostępnień w mediach społecznościowych.

Patel radzi, abyśmy znaleźli stronę, która posiada możliwości przyciągnięcia do siebie wielu czytelników. Przy wyborze, a wcześniej wyszukiwaniu, nie należy kierować się jedynie popularnością w mediach społecznościowych. W wilku przypadkach nie przekłada się ona na lepsze SEO.

Przy bardziej popularnych frazach narzędzie Ubersuggest może przygotować kilka stron z linkami do przejrzenia. Naszym zadaniem jest wybór tego najbardziej przyciągającego. 

Teraz wszystko co należy zrobić, to kliknąć w wybrany link i dokładnie przyjrzeć się wyświetlonemu materiałowi. 

Kolejnym już krokiem jest odpowiedzenie sobie na pytania:

  • czy treść podana w artykule jest aktualna?
  • na ile treść jest użyteczna?
  • czy publikacja posiada ilustracje, infografiki czy też wideo?
  • czy zawiera linki do innych wartościowych witryn?
  • posiada odpowiednią długość?

Jeśli w głowie zapali Ci się lampka, że masz szansę na napisanie posta na blogu o podobnym temacie, ale lepszej jakości to możesz od razu brać się za pisanie. Oczywiście należy pamiętać, że nie chodzi tu o kopiowanie, a publikowanie teści o podobnej tematyce posiłkowane wcześniej przeczytaną publikacją. 

Zobacz też: http://www.frywolna.pl/jak-skoncentrowac-swoja-uwage-przydatne-wskazowki/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ